Kas yra SEO? SEO (Search Engine Optimization) išvertus iš anglų kalbos reiškia – Svetainės optimizavimą paieškos sistemoms. Tai gana ilgas procesas, kuriuo siekiama internetinį tinklapį paruošti ir skatinti, kad paieškos sistemose būtų kuo aukštesni reitingai. Todėl padidėja lankytojų srautas į svetainę.
Kas yra SEO?
Internete yra apie 130 milijonų interneto tinklapių. Pabandykite įsivaizduoti kiek užtruktų peržiūrėti tokį kiekį informacijos, kol rastume tai ko reikia. Todėl kažkas turi šį darbą atlikti už mus. Šią veiklą atlieka paieškos sistemos. Turbūt ir jūs darbą internete pradeda nuo Google paieškos sistemos, beje ji yra pati populiariausia. Todėl svetainių optimizavimas vykdomas atsižvelgiant į šios paieškos sistemos reikalavimus.
Naudinga pasidomėti:
- Kas yra modernus SEO specialistas;
- Kaip parašyti gerą SEO straipsnį;
- Pagrindinio svetainės puslapio optimizavimas;
- Semantinė paieška;
- Pritraukite daugiau klientų su Facebook;
- SEO straipsniu talpinimas;
- Dešimt straipsnių talpinimas;
- Apie optimizavimą;
Kaip veikia paieškos sistemos?
Įsivaizduokite, kad jūs užeinate į biblioteką ir bibliotekininkės klausiate, ar ji negalėtų jums surasti informacijos apie Prancūziją. Jūs kaip tik ruošiatės keliauti į šią šalį ir norite daugiau sužinoti. Ką darytų bibliotekininkė? Ji greičiausiai jums atneštų kelionių, nuotraukų katalogus, žemėlapius, populiariausių lankytinų vietų Prancūzijoje sąrašą. Taip pat elgiasi ir paieškos sistemos, jei jūs įrašote į paieškos langelį „kelionės į Prancūziją“ jos pareiga atrinkti pačią geriausią ir aktualiausią informaciją. Antras jos darbas – tai sureitinguoti atrinktą informaciją nuo pačios populiariausios iki prasčiausios.
Paieškos sistemų misija – Google sujungia visų interneto tinklapių informaciją, todėl pateikus užklausą, pateikia jums žinių santrauką. Tai tarsi pasaulinė duomenų bazė, kurioje susisteminta informacija apie visu tinklapius. Seo paslaugos padeda jūsų tinklapiui pakliūti į “teisingą lentyną”.
Kiekviena paieškos sistema turi slaptą veikimo formą, kuri vadinama algoritmu. Ir niekas tiksliai nežino kaip paieškos sistema atrenka, reitinguoja interneto tinklapius. Iš gausybės internete esančių įrašų, paieškos sistema siekia atrinkti tik pačius populiariausius. Seo tikslas ir yra, jog paieškos sistema suprastų, kad būtent optimizuojamas tinklapis yra puikus ir būtų vertinamas kuo aukščiau, o geriausiai – pirmame puslapyje. Kodėl pirmas puslapis yra toks svarbus? O todėl, kad net 95 lankytojų peržiūri tik pirmą paieškos sistemos puslapį. Todėl tai ne reklaminis pranešimas teiginys, kad “Jei jūsų nėra pirmame Google puslapyje, jūsų nėra internete“. Taip yra todėl, kad jūs sulauksite labai mažo lankytojų srauto.
Optimizuoti interneto svetainė svetainę turėtų būti vienas iš svarbiausių darbų. Nes:
- Tik būdami PIRMAME paieškos sistemos puslapyje sulauksite didžiausio lankytojų srauto.
- Klientų srautas niekada nenutrūksta, kas dažnai pasitaiko, kai baigiate reklamos kampaniją.
- Jūsų puslapį aplanko IDEALŪS LANKYTOJAI- tik tie, kurie ieško BŪTENT jūsų prekės ar paslaugos.
Kaip ankščiau buvo minėta, kad niekas tiksliai nežino kaip svetainės atrenka, vertina ir reitinguoja puslapius. Tačiau kai kurie dalykai yra žinomi. Taigi trumpai apie juos.
Pagrindiniai Google vertinimo kriterijai
- Pagal raktinius žodžius. Kiek jūsų puslapyje yra ieškomiausių raktinių žodžių. Raktinis žodis, tai lankytojo ieškoma frazė. Pavyzdžiui, į Google paieškos langelį įvedama frazė „moteriški laikrodžiai“. Ir jei jūsų svetainėje ši frazė pasikartoja keletą kartų ir atitinkamose vietose, galite keliauti paieškos sistemos laipteliai aukštyn.
- Unikalus ir kokybiškas turinys. Venkite kopijuoti kitų svetainių turinį. Už tai galite užsitraukti paieškos sistemų nemalonę.
- Nuorodos į jūsų svetainę iš kitų puslapių. Kuo daugiau nuorodų iš aukštus reitingus turinčių svetainių gaunate į savo svetainę, tuo aukščiau esate įvertinti.
Pagrindiniai SEO žingsniai:
Rinkos tyrimas – raktažodžių paieška. Analizuojama jūsų srities rinka internete: kokia konkurencija, kokius raktinius žodžius naudoja konkurentai, atliekamas raktinių žodžių tyrimas ir atrenkami ieškomiausi ir labiausiai atitinkantys jūsų prekes ir paslaugas.
Vidinė puslapio optimizacija. Jūsų tinklapis turi turėti visas dalis, kad paieškos sistemos tinkamai perskaitytų visą informaciją, esančią jūsų puslapyje.
Išorinis puslapio optimizavimas. Tai ryšiai tarp tinklapių. Jei nuorodos į jūsų svetainę ateina iš autoritetingų puslapių, paieškos sistemos tai pastebi ir jūsų puslapį vertina aukščiau.
Pabaigoje, norėčiau pabrėžti keletą svarbių pastabų, į kurias daugelis svetainių turėtojų neatkreipia dėmesio:
- Jūsų interneto tinklapis turi būti optimizuotas ne tik paieškos sistemoms, bet ir lankytojams. Todėl venkite be saiko naudoti raktinius žodžius ar frazes.
- Jei lankytojai užėję, iš jūsų tinklapio tuoj pat pabėgs, gerų įvertinimų iš paieškos sistemų nesitikėkite.
- Nuorodų pirkimas taip pat nėra sveikintinas- paieškos sistemos puikiai supranta, kurie tinklapiai pardavinėja nuorodas.